Skolverket: Vad påverkar resultaten i svensk grundskola?

Skolverkets häfte och rapport om vad som påverkar resultaten i svensk skola borde vara obligatorisk läsning av alla i skolorna. Det är en liten skrift men väldigt innehållsrik. Det är en underlagstext för många skolutvecklingstankar och faktiska möjliga förändringar.

Men för att skapa diskussioner krävs ett gemensamt underlag att diskutera. Jag tycker detta häfte kan utgöra en sådan möjlighet. För det är diskussionen vi behöver! Vi måste komma till skott och tillrätta med en del saker för att eleverna ska få sitt. Punkt slut! Eller snarare …


Det här inlägget postades i Kommunikationen, Litteratur och läsning, Skolorden, Skolrättigheter, Sorg, Strategier och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

2 svar på Skolverket: Vad påverkar resultaten i svensk grundskola?

  1. Plura skriver:

    En viktig ska, speciellt i ljuset av PISA-mätningen. Tycker mig sakna resultatstyrning i skolan. Det är ju trots allt elevens resultat som borde ligga till grund för hur undervisningen bedrivs och tilldelas resurser.

  2. Lotta skriver:

    Har beställt. Ska bli spännande att läsa. /L

Kommentarer är stängda.