Kompetensen förklarad – inte bristen!

Vi ska förklara kompetensen – inte bristen. Det gäller i alla pedagogiska möten, med andra lärare, med elever och med föräldrar, kanske också med den ensamma rektorn. Det är inte skolutvecklande att alltid prata om den sämsta kvaliteten, den bråkigaste eleven, den argaste föräldern … det är en reducering!

Det här inlägget postades i Hinder för lärande. Bokmärk permalänken.

2 svar på Kompetensen förklarad – inte bristen!

  1. Bombadill skriver:

    Det är en härligt bra inställning men det ska vara en inställning på djupet för i annat fall kan det lätt bli en ursäkt för att stoppa huvudet i sanden inför situationer som vi själva eller andra inte klarar av. Det måste vara slut med att ohållbara klassrumssituationer fortsätter i år innan de åtgärdas.

  2. Eva skriver:

    Kan du inte göra ett TV-program om det! Jag tror det behöver visas.

Kommentarer är stängda.