Att vidareutveckla och utbilda i Körlinglektioner!

Du skulle ha sett lärare x  och lärare x när de hade en ”körlinglektion” med de som varit cirkelledare för ”God skrivutveckling”! Jätte-jätteroligt  ( de har tittat och lyssnat på dig )! Alla tog till sig vad jag märkte på frågor och kroppsspråk. Jag log för mig själv. En SVA-lärare mailade och tackade så väldigt mycket för inspirationen. Hon sliter på ett jobbigt högstadium med mycket invandrarelever.

Jag brukar säga att om inte mina elever kan beskriva det vi har gjort i klassrummet, utvärdera det och själva sätta ord på det vi gjort är jag själv inte helt säker på att jag har lyckats. Detsamma gäller för seminarieserier jag givit kring hur att undervisa och kring vad. Då har jag modellat som om lärarna vore en klass och jag var läraren. Vi har arbetat såväl konkret som metakognitivt. Göra och tänka. Hela den processen. Om jag måste vara där är det inte säkert att jag har lyckats, snarare tvärtom. Lektionerna ska bära sig själva, grundtanken och omsorgen om de lärande likaså. Jag blir mycket glad för gensvaret tillika utvärderingen som kom med mail idag. Ticketack med värme!

Det här inlägget postades i Föreläsningar jag ger, Läraryrket och lärarrollen, Lektioner och lektionsförslag, Styrdokumenten och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.