Anne-Marie Körling
Hoppa till innehåll
  • Hem
  • Lärarens rätt att undervisa
  • Fotografier
  • Pedagogiska ordspråk ur min skattkammarskalle
  • Till dig
  • Om bloggen
  • Om mig
  • Boka/Kontakt
← Funktionsskillnad
Nätkollegor! Mitt utvidgade lärarkollegium! Vi klassreser! →

Gensvar och höjda resultat i norska nationella proven

Postat den 02 november 2011 av Anne-Marie Körling

Dela det här:

  • Tweet
  • E-post
  • Skriv ut
  • Mer
  • Pocket


Inlägg som berör samma teman:

  1. 17 skäl för boken och vägen till de nationella målen för grundskolan!
  2. Nationella prov – och elevernas kunskaper
  3. Jag gillar norska!
Det här inlägget postades i Föreläsningar jag lyssnar till, Formativ bedömning, Kommunikationen, Läraryrket och lärarrollen, Pedagogik, Verkligheten och har märkts med etiketterna gensvar på föreläsningar, körling föreläser, Norges svar, norska nationella proven. Bokmärk permalänken.
← Funktionsskillnad
Nätkollegor! Mitt utvidgade lärarkollegium! Vi klassreser! →

Lämna ett svar Avbryt svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

  • Jag har en plan! En läroplan!

    Det är elevens rättigheter läroplanen förmedlar, det är lärarnas uppdrag läroplanen beskriver! Skolan får en läroplan, men lärare bygger den!
    ****
    Inte utan min läroplan!

  • Korlingsord på Twitter

    • Grannen kommer med varma ostomeletter. De godaste jag någonsin ätit. De ser ut som små bakelser och gjorda i någon… https://t.co/AqBaqFYf0i about 9 hours ago from Twitter for iPhone ReplyRetweetFavorite
    • Att lösa korsord är lite som att lära sig tänka som korsordsmakaren. Jag tittar alltid efter vem som är… https://t.co/y4GBAFq5gW about 9 hours ago from Twitter for iPhone ReplyRetweetFavorite
    • @nicklas80 @sara_hjelm Jag har hejat på dig! about 22 hours ago from Twitter for iPhone in reply to nicklas80 ReplyRetweetFavorite
    @korlingsord
  • Mina senaste blogginlägg …

    • Ordning och reda på ordning och reda 13 april 2021
    • Undervisning oavsett årskurs: Ord är obekanta, spännande, nya, vackra 24 mars 2021
  • Väck läshungern! Textsamtal & bildpromenader Ovan trädtopparna Den reflekterade erfarenheten Undervisningen mellan oss lararen-inom-mig-pedagogiska-berattelser den-meningsfulla-hoglasningen nu-ler-vygotskij-eleverna-undervisningen-och-lgr-11 9789162294427_vagen-till-skriftliga-omdomen kiwimetoden Jag blir glad Mitt sår Den döda lilla musen, Storbok Läslust och lättläst
  • Arkiv

  • TOMAS TRANSTRÖMER:

    "Uppdrag: Att vara där man är".
  • Körlings ord

    Frågvisa barn utbildar sig själva!
  • OCH BARNET SA:

    Varför är du i skolan som är vuxen?
  • Lev Vygotskij:

    Talspråket är alltid begripligt för barnet; det uppstår ur ett levande umgänge med andra människor, det är en fullkomligt naturlig reaktion, barnets reaktion på vad som händer omkring det och berör det.
  • Kategorier

    • 90 sekunders högläsning (34)
    • Ämnet bild (5)
    • Anpassning (55)
    • Ansvaret (113)
    • Astrid Lindgren (9)
    • Autodidakten (187)
    • Barns rättigheter (2 027)
    • Barns sorg är randig (28)
    • Biblioteken (84)
    • Bildpromenaden (39)
    • Boken i undervisningen (294)
    • Bokstav/bokstäver (5)
    • Diagnos (18)
    • dikt (1)
    • Eleverna! (49)
    • Ellen Key (5)
    • Film i skolan (1)
    • Föräldramötet (15)
    • FÖRÄLDRATYCKET (5)
    • Föreläsningar jag ger (313)
    • Föreläsningar jag lyssnar till (11)
    • Formativ bedömning (298)
    • Fotograferingen (224)
    • Frågekonsten (208)
    • Fritidspedagogik (4)
    • Genrer (1)
    • Geografi (2)
    • GEOGRAFI textsamtal (1)
    • godmorgontext (2)
    • Grammatiken (17)
    • Grupparbete (3)
    • Hinder för lärande (160)
    • historia (1)
    • Högläsning (138)
    • Höst (2)
    • Hur lärde du dig att läsa? (14)
    • Inkludering (54)
    • Innehåll hembrev (4)
    • Intervjuer (23)
    • Janusz Korcak (4)
    • Jordklotet (26)
    • Kalendrar av alla slag (27)
    • Källkritik och undervisning (100)
    • Känslor (17)
    • Kartan och geografin (3)
    • Klassrummet (232)
    • Kollegial läsande (10)
    • Kollegialt lärande (51)
    • Kommunikationen (542)
    • konflikthantering i skolan (10)
    • Konsultation av något slag (85)
    • Lärande (21)
    • Läraren i litteraturen (27)
    • Läraren inom mig, 2014 (60)
    • Lärarens språk (50)
    • Lärartycket (34)
    • Läraryrket och lärarrollen (1 615)
    • LÄSA I SKOLAN 2021 (5)
    • Lässtrategier (36)
    • Läxor (16)
    • Lektion (35)
    • Lektioner och lektionsförslag (740)
    • Litteratur och läsning (766)
    • Matematikundervisning (150)
    • Miljöperspektivet (4)
    • Mina läsare (52)
    • Misstagen (89)
    • MITT UTVIDGADE KOLLEGIUM. Hälsa på en kollega, bara ett klick bort (55)
    • Modellerna (116)
    • Musik (80)
    • Om jag vore rektor (55)
    • Ordförrådet (475)
    • Ordning och reda (35)
    • Ovan trädtopparna (7)
    • Pedagogik (296)
    • Pedagogiska miljöer (226)
    • Pedagogiska samtal (196)
    • Redskapen (38)
    • REKTORTYCKET (6)
    • Relationer och vänskap (81)
    • Semester (9)
    • Skiljtecken (2)
    • Skolmat och annat ätbart! (6)
    • Skolorden (161)
    • Skolrättigheter (208)
    • Skolstart (22)
    • Skolyrken i litteraturen (5)
    • Skriver om ditt och datt (640)
    • Släkten Körling (24)
    • Sommarlovstal och andra tal (19)
    • Sorg (146)
    • Strategier (288)
    • Styrdokumenten (530)
    • Svenska (149)
    • Svenskämnet (133)
    • Synligt läsande (106)
    • Systematiskt kvalitetsarbete i undervisningen (41)
    • TED / Youtube (46)
    • Textsamtal (58)
    • Till J (8)
    • Undervisningen (177)
    • Utbilda i ordning och reda (13)
    • Väck läshungern (36)
    • Värdegrunden (551)
    • Verkligheten (700)
    • Vetenskap och teori (66)
    • Visionerna (232)
    • Vygotskij (48)
  • Underbara ord att klicka på!

    • Astrid Lindgren
    • Barnkonventionen
    • demokrati
    • DN
    • Ellen Key
    • formativa bedömningar
    • Frågor
    • föreläsning
    • gensvar
    • glädje
    • högläsning
    • Janusz Korczak
    • klassrum
    • Klassrummet
    • kommunikation
    • kreativitet
    • Källkritiken och undervisningen
    • Körling
    • Lektioner och lektionsförslag
    • Lgr 11
    • lärande
    • lärare
    • Läraryrket och lärarrollen
    • Läroplan
    • Matematikundervisning
    • Nu ler Vygotskij
    • ORDbokspromenader och andra lekar med ord
    • Ordförrådet
    • Pedagogik
    • Ronja Rövardotter
    • samtal
    • skola
    • Skola 2011
    • skolan
    • skolutveckling
    • skolverket
    • skriva
    • sorg
    • Sven-Eric Liedman
    • Tomas Tranströmer
    • Tove Jansson
    • twitter
    • undervisning
    • Verkligheten
    • Vygotskij
  • LÄNKLISTA:

  • Mina påhittade ord

    TIDSRIKA – Ett vackert ord. Dessvärre är det få som kan klara av att välja bort sitt arbete för att skapa mer tid.
    Men det är en annan historia.

    INFRYST – motsatsen till utbränd. Infryst är ändå ett obehagligt ord. Det är en handlingskraftig person som inte alls har gått in i någon vägg alls, men har frusits inne så handlingarna inte kan genomföras.

    VIOISMEN – det är den rörelse som omfattar VI. Det är alltså allt annat än ensamt. Det är inte DU och det är inte JAG. Det är VI!

  • Bloggportalen

  • Med Bruno K. Öijers ord tackar jag för ditt besök: ”Vackra ögon rullar över dessa rader”.

Anne-Marie Körling
Drivs med WordPress.
loading Avbryt
Inlägget skickades inte – kontrollera dina e-postadresser!
E-postkontroll misslyckades, försök igen
Tyvärr, din blogg kan inte dela inlägg via e-post.