Krönikan

Nu kan ni läsa krönikan på Lärarnas Tidning!

Anne-Marie

Det här inlägget postades i Formativ bedömning, Läraryrket och lärarrollen, Strategier och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

5 svar på Krönikan

  1. Plura skriver:

    Vad bra du skriver och vad mycket livslång ångest betyg kan skapa. Skolans uppdrag är större än bara förmedlande av kunskaper utan också ingjuta hopp och tro på sig själv trots vissa svagheter. De är ju inte livsavgörande om man inte klara allt.

    Fler skulle nog som elitidrottare fokuser och bli bättre på de tjugo procent man är duktig på! Kanske något skolan skulle fokusera på att möta individen där h*n befinner sig.

    Några krönika reflexioner sista fredgen i det kalla januari 2010 av Plura.

  2. Anne-Marie skriver:

    Tack Plura för din läsning av krönikan och tack för alla ord du ger mig här, Anne-Marie

  3. Pingback: Skolan och verkligheten, en kommentar…

  4. Anne-Marie skriver:

    SYSTER! Anne-Marie

  5. Kristina skriver:

    Tack, systra mi!

Kommentarer är stängda.