Idag hade jag pedagogiska diskussioner i mitt kök. Min allra första bloggkollega var här och vi diskuterade bland annat diagnoser och hur man kan verka för ett innehåll då eleverna har grava funktionshinder. Jag fick många, många tankar. Och det ville jag ha.
Här är jag. Hej HOPP!
-
Senaste blogginläggen:
- Lite si och så med elevens lärande 2022-08-13
- Faran med att benämna ord som svåra 2022-08-10
- Prestationernas gissel – att skynda att lära 2022-08-09
Kategorier
Korlingsord på Twitter
- @mariabengtsson2 @CarlMelin @janjoensson @liberalerna Jag bedömde inte politiken. about 4 hours ago from Twitter for iPhone in reply to mariabengtsson2
- @Skogsmullesfru Så vackra! about 5 hours ago from Twitter for iPhone in reply to Skogsmullesfru
Artiklar på andra ställen:
OM ATT STAVA RÄTT:
https://skolvarlden.se/artiklar/konsten-att-ratta-ratt-anne-marie-korling-om-att-utveckla-stavning
https://news.cision.com/se/gothia-kompetens/r/fran-stavfel-till-stavratt---ny-bok-av-anne-marie-korling,c3327044
https://www.svd.se/smartaste-sattet-att-retta-ett-stavfel
Arkiv
TOMAS TRANSTRÖMER:
"Uppdrag: Att vara där man är".Lev Vygotskij:
Talspråket är alltid begripligt för barnet; det uppstår ur ett levande umgänge med andra människor, det är en fullkomligt naturlig reaktion, barnets reaktion på vad som händer omkring det och berör det.
Där finns det verkligen mycket att fundera kring. Nu i höst handlar det om att skapa struktur och att verka för att eleverna själva får verktyg som hjälper dem att hålla sig på banan. Verktyg som hjälper dem att komma ihåg vad det är de ska göra och när. En utmaning som vi kommer att klara tillsammans, eleverna, lärarna och så jag arbetsterapeuten.