Skolutveckling – ja tänker utvärdering

En viktig del av all utveckling är utvärderingar, summeringar och samtal om det innehåll lektionen har haft.

Jag saknar utvärderingar av lektioner. Jag saknar summeringar efter lektioner. Det är ett moment som måste tillföras varje undervisningstillfälle. Jag ser ingen annan möjlighet att gilla läget, förstå utveckling och förändra undervisningar annat än att vi dokumenterar det lärande eleverna upplever och hur vi själva ser på hur undervisningen möjliggjort den.

Jag har skrivit en bok som kan tjänstgöra vägledning, den är billig på min begäran. På bloggen besvarar jag gärna frågor hur, varför och alla förstorade infallsvinklar som börjar med ordet MEN…

VÄGEN TILL SKRIFTLIGA OMDÖMEN – här är länken

Det här inlägget postades i Barns rättigheter, Formativ bedömning och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Ett svar på Skolutveckling – ja tänker utvärdering

  1. mie skriver:

    Att tillsammans med 6-åringar utvärdera delar av skoldagen, kan vara oerhört givande. Utvecklingen i resonemanget är häpnadsväckande. I början av processen var allt bra eller dåligt. Ordet ”ganska” kunde även nämnas. Småningom utvärderades VAD som var bra/dåligt och förslag till ändring. Detta gav mej viktig information . Barnen gav mej fingervisning och stimulans till egen utvärdering. M.a.o. gav de mej fortbildning i min dagliga gärning.

Kommentarer är stängda.