Coachande gensvar! Mail med en slags utvärdering

Ur min mailbox:

Jag har tänkt mycket på dina ord, meningar och tankar. Jag vill uttrycka min största tacksamhet för att du delade med dig av din erfarenhet, kloka reflektioner och värmande ord till mig. Den kompetensutveckling du gav mig såväl individuellt som under förläsningar gav mig insikt och förståelse. Jag är faktiskt lite avundsjuk på Malmöskolan som får ha dig som observatör och coach en hel vecka. När jag kommer tillbaka till Sverige ska jag ta pengar ur egen ficka och låta dig vara i mitt klassrum en hel vecka. Jag känner hela tiden en lust att utvecklas som lärare… Man blir liksom aldrig klar.

Jag har arbetat stenhårt med att hitta en bra balans mellan att än mer markera (ge tydligare ramar) men samtidigt lyssna på varje elevs ord. Jag utvärderar också många gånger per dag. Jag satte upp målet att första samlingen på morgonen skulle fungera och att målet skulle uppnås på fredagen. Detta mål infriades redan på onsdagen.

En fråga. Får jag fortfarande skriva till dig och fråga om det är något pedagogiskt jag undrar över? Förstår om din tid är begränsad.

Ha en bra vecka!

Det här inlägget postades i Barns rättigheter, Läraryrket och lärarrollen och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.