Det är tur att det bara är med hela handen vi pekar och fostrar med. Tur att vi kan använda resten av lärarkroppen till andra saker, exempelvis, våra lärarhuvuden som vi kan slå ihop och tillsammans förstå hur eleven har det och hur vi tillsammans kan stötta och ge utbildningshopp. Tur att vi använder våra fötter så att vi kliver över trösklar till dem som behöver en läraraxel att vila mot.
Här är jag. Hej HOPP!
-
Senaste blogginläggen:
- Faran med att benämna ord som svåra 2022-08-10
- Prestationernas gissel – att skynda att lära 2022-08-09
- En dag i elevens liv i skolan 2022-08-08
Kategorier
Korlingsord på Twitter
- Jag hade astma som barn. Fick hiskeliga mediciner. Darrade när jag skrev. Bokstäverna darrade i mina försök att skr… https://t.co/THvohUPiuV about 8 minutes ago from Twitter Web App
- läsare och vi svarar, tänker eller grubblar vidare på det. Vi svarar därmed. Dialog uppstår. Något förändras, blir… https://t.co/4HvlPoYf8E about 12 minutes ago from Twitter Web App in reply to Korlingsord
- talar till mig, utan att jag genom den hör ett anrop - och samtidigt blir jag varse att jag, respektive något i mit… https://t.co/yFg4I7XKec about 12 minutes ago from Twitter Web App in reply to Korlingsord
Artiklar på andra ställen:
OM ATT STAVA RÄTT:
https://skolvarlden.se/artiklar/konsten-att-ratta-ratt-anne-marie-korling-om-att-utveckla-stavning
https://news.cision.com/se/gothia-kompetens/r/fran-stavfel-till-stavratt---ny-bok-av-anne-marie-korling,c3327044
https://www.svd.se/smartaste-sattet-att-retta-ett-stavfel
Arkiv
TOMAS TRANSTRÖMER:
"Uppdrag: Att vara där man är".Lev Vygotskij:
Talspråket är alltid begripligt för barnet; det uppstår ur ett levande umgänge med andra människor, det är en fullkomligt naturlig reaktion, barnets reaktion på vad som händer omkring det och berör det.