Leker med ämnen – vad gör ni själva?

Då jag har en aningens tråkigt, blir jag lekfullt kreativ. Det kan ta sig alla märkliga uttryck. Jag har haft roligt då jag skrivit. Men det betyder inte att ni har roligt då ni läser. Ni kanske inte alls har tråkigt där ni är men får tråkigt då ni läser. Så kan det vara. Men det gör ingenting. 

  • Jag blir glad över alla bråk på mina matematiklektioner!
  • Jag har kort stubin på kemilektionerna!
  • Jag upphäver motståndet på fysiklektionerna!
  • Jag begär ingen rättning i leden under lektionerna i svenska!
  • Det är full rörelsefrihet under idrottlektionerna!
  • Det är både takt och ton under musiklektionerna.
  • Man kan knappt höra en knappnål falla på slöjdlektionerna!
  • Jag är ingen tillknäppt lärare under mina slöjdlektioner.
  • Min bildning kommer väl till pass under bildlektionerna.
  • När vi läser biologi går det ett ekosus genom lektionen!
  • Moderna språk – ja alltfrån smsspråk till dataspråk!
  • Motsägelsefullt att undervisa i samhällskunskap och begära tystnad.
  • Tekniken är eftersatt i klassrummen men ämnet teknik pekar rakt in i framtiden.
  • Hem och konsumentkunskap – ett ämne som det är krydda i. Allt av praktisk natur ryms däri, och mycket kunskap om räntor, lån och farliga saker. Varför talas det inte mer om detta ämne i skolan! Kan lärarna där konsulta en lärare med bristande förmåga?
Ja, jag lekte lite med ämnena! Så kan man roa sig en onsdagkväll. Vad gör ni där ni är?
Det här inlägget postades i Barns rättigheter. Bokmärk permalänken.