Barn är relaterande. De behöver vår glädje. De behöver vårt allvar. De behöver vår draghjälp. De behöver se oss göra. De behöver bli bemötta med gemenskap och nyfikenhet. De behöver sina namn. Barn är i skolan. Barn är.
Här är jag. Hej HOPP!
-
Senaste blogginläggen:
- Definitioner av ett skolbibliotek 2022-07-03
- Den verkliga döstädningen 2022-07-03
- När jag går i skogen går skogen också i mig 2022-07-02
Kategorier
Korlingsord på Twitter
- Dagens vykort ur boken: https://t.co/x3E54DPTgm about 4 minutes ago from Twitter Web App
- @MagnusCarlbring So sad and so dangerous. Daily I look for all kind of insects. I miss them. @DaveGoulson about 55 minutes ago from Twitter Web App in reply to MagnusCarlbring
- @BjornSandmark @ceciliadjurberg Jag ångrar att jag inte läste tyska då jag kunde. Jag valde franska. Det var bra de… https://t.co/mvHudCWzBJ about 3 hours ago from Twitter Web App in reply to BjornSandmark
Artiklar på andra ställen:
OM ATT STAVA RÄTT:
https://skolvarlden.se/artiklar/konsten-att-ratta-ratt-anne-marie-korling-om-att-utveckla-stavning
https://news.cision.com/se/gothia-kompetens/r/fran-stavfel-till-stavratt---ny-bok-av-anne-marie-korling,c3327044
https://www.svd.se/smartaste-sattet-att-retta-ett-stavfel
Arkiv
TOMAS TRANSTRÖMER:
"Uppdrag: Att vara där man är".Lev Vygotskij:
Talspråket är alltid begripligt för barnet; det uppstår ur ett levande umgänge med andra människor, det är en fullkomligt naturlig reaktion, barnets reaktion på vad som händer omkring det och berör det.