Vi säger ofta – Jag har ingen aning om vad det här tar vägen eller hur det kommer att sluta – och så fortsätter vi med det vi inte vet vad det tar vägen eller hur det slutar. Ibland tänker jag att skolan skulle må bra av att sätta igång saker och ting (som i sig faktiskt är en del av något mål som vi har till uppgift att sätta igång) och sedan följa det som sker och i efterhand undersöka var vi hamnade. Och då menar jag kontinuerligt låta taket vara på glänt för det vi inte vet. Skolan handlar om framtid. Barn har egna idéer.
Här är jag. Hej HOPP!
-
Senaste blogginläggen:
- Krönika om Sigge och hästböckerna 2023-06-01
- Krönika om boken jag nästan inte vågade läsa högt 2023-02-01
- Krönika om bilderboken som träffar i amygdala 2023-01-27
Kategorier
Korlingsord på Twitter
- Jag i en annan skepnad: https://t.co/mV6OEbR3uZ 04:52:02 e m juni 09, 2023 from Twitter for iPhone
Arkiv
Lev Vygotskij:
Talspråket är alltid begripligt för barnet; det uppstår ur ett levande umgänge med andra människor, det är en fullkomligt naturlig reaktion, barnets reaktion på vad som händer omkring det och berör det.