Vi säger ofta – Jag har ingen aning om vad det här tar vägen eller hur det kommer att sluta – och så fortsätter vi med det vi inte vet vad det tar vägen eller hur det slutar. Ibland tänker jag att skolan skulle må bra av att sätta igång saker och ting (som i sig faktiskt är en del av något mål som vi har till uppgift att sätta igång) och sedan följa det som sker och i efterhand undersöka var vi hamnade. Och då menar jag kontinuerligt låta taket vara på glänt för det vi inte vet. Skolan handlar om framtid. Barn har egna idéer.
Här är jag. Hej HOPP!
-
Senaste blogginläggen:
- Om biblioteken och samhällets bokhyllor! 2022-04-30
- Allt det där vi läser men inte talar så mycket om 2022-04-30
- Konflikten på skolgården 2022-04-29
Kategorier
Korlingsord på Twitter
- @BjornSandmark Tack. Roligare med kontakt än att googla fram uppgifter. 04:47:31 e m juni 27, 2022 from Twitter for iPhone in reply to BjornSandmark
- @ceciliapoesi @BjornSandmark Ja! 04:46:25 e m juni 27, 2022 from Twitter for iPhone in reply to ceciliapoesi
- @ericaronson du behöver inga hjulskenor? 03:30:44 e m juni 27, 2022 from Twitter Web App in reply to ericaronson
Artiklar på andra ställen:
OM ATT STAVA RÄTT:
https://skolvarlden.se/artiklar/konsten-att-ratta-ratt-anne-marie-korling-om-att-utveckla-stavning
https://news.cision.com/se/gothia-kompetens/r/fran-stavfel-till-stavratt---ny-bok-av-anne-marie-korling,c3327044
https://www.svd.se/smartaste-sattet-att-retta-ett-stavfel
Arkiv
TOMAS TRANSTRÖMER:
"Uppdrag: Att vara där man är".Lev Vygotskij:
Talspråket är alltid begripligt för barnet; det uppstår ur ett levande umgänge med andra människor, det är en fullkomligt naturlig reaktion, barnets reaktion på vad som händer omkring det och berör det.