Hur berövades skolan sin trovärdighet?

Jag läser en fråga om skolans trovärdighet. Om att återfå den. Jag funderar över varför den förlorades. Trovärdigheten.

I min ordbok förklaras trovärdighet med ”något som förtjänar tilltro”. Alltså har skolan förlorat något så stort som tilltro. Tilltro betyder att man å ena sidan upplever sig ha förmåga att eller uppfattas av utomstående ha förmåga att. Skolan har alltså inte det förtroendet om frågan ställs om hur vi ska återfå trovärdigheten. Hur berövades vi trovärdigheten?

Det här inlägget postades i Frågekonsten. Bokmärk permalänken.

Ett svar på Hur berövades skolan sin trovärdighet?

  1. Richard Hultén skriver:

    Stämmer, jag anar att vi som organisation också saknar självförtroende.
    Och hur är det med självkänslan? Vi måste kanske börja där för att
    få tillbaka förtroendet.

Kommentarer är stängda.