Denna berättelse har jag läst för årskurs ettor och årskurs nior. Jag har högläst den rakt av, jag har gjort undervisningar genom den, jag har fått elever att grubbla på ett ägg och dess hemlighet. Berättelsen tar en timme att högläsa. Om ni vill göra eleverna delaktiga i berättelsen så ska ni involvera dem i bild, i sjumilastegens karta, i djurens utsagor och vänskapsband som är så starka, så starka. Om fäder som gör si och hur barn kan älska varandra i nöd och lust.
Här är jag. Hej HOPP!
-
Senaste blogginläggen:
- Lite si och så med elevens lärande 2022-08-13
- Faran med att benämna ord som svåra 2022-08-10
- Prestationernas gissel – att skynda att lära 2022-08-09
Kategorier
Korlingsord på Twitter
- @mariabengtsson2 @CarlMelin @janjoensson @liberalerna Jag bedömde inte politiken. about 5 hours ago from Twitter for iPhone in reply to mariabengtsson2
- @Skogsmullesfru Så vackra! about 6 hours ago from Twitter for iPhone in reply to Skogsmullesfru
Artiklar på andra ställen:
OM ATT STAVA RÄTT:
https://skolvarlden.se/artiklar/konsten-att-ratta-ratt-anne-marie-korling-om-att-utveckla-stavning
https://news.cision.com/se/gothia-kompetens/r/fran-stavfel-till-stavratt---ny-bok-av-anne-marie-korling,c3327044
https://www.svd.se/smartaste-sattet-att-retta-ett-stavfel
Arkiv
TOMAS TRANSTRÖMER:
"Uppdrag: Att vara där man är".Lev Vygotskij:
Talspråket är alltid begripligt för barnet; det uppstår ur ett levande umgänge med andra människor, det är en fullkomligt naturlig reaktion, barnets reaktion på vad som händer omkring det och berör det.