Anne-Marie Körling
Skip to content
  • Hem
  • Lärarens rätt att undervisa
  • Fotografier
  • Pedagogiska ordspråk ur min skattkammarskalle
  • Till dig
  • Om bloggen
  • Om mig
  • Boka/Kontakt
← På begäran: Fotbollen i 140 ord!
Leta efter kolor i en twistpåse →

#lärartyckare – vi toppar!

Posted on 12 juni 2012 by Anne-Marie Körling

De mest diskuterade blogginläggen just nu i kategorin Utbildning

LÄRARTYCKET – en bloggstafett om läraryrket av lärare i yrket(3 bloggar)

Körlings Ord – av Anne-Marie Körling, 2012-05-09, kl: 19:32

TVÅ MENINGAR SOM DÖDADE EN FRÅGA (2 bloggar)

Tokmoderaten – av Fredrik Antonsson, 2012-05-15, kl: 08:04

Jag förändrar världen – #Lärartycket 23 (2 bloggar)

Ellwe.se – av Peter Ellwe, 2012-05-30, kl: 08:33

Lärarens röst – mötet och insikten #lärartrycket (2 bloggar)

Kristina Alexandersons blogg – av Kristina Alexanderson, 2012-05-09, kl: 20:10

Lärartycket – 100 lärarröster om läraryrket – så här gick det till!(2 bloggar)

Körlings Ord – av Körlings Ord, 2012-05-13, kl: 21:20


Inlägg som berör samma teman:

  1. LÄRARTYCKARE – tryck, njut, läs, sprid, skratta, känn, delta
  2. Gammal barnuppfostran och verktygen för att sitta
  3. Sökmeningar som leder hit
This entry was posted in Lärartycket. Bookmark the permalink.
← På begäran: Fotbollen i 140 ord!
Leta efter kolor i en twistpåse →

Kommentera Avbryt svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

  • Jag har en plan! En läroplan!

    Det är elevens rättigheter läroplanen förmedlar, det är lärarnas uppdrag läroplanen beskriver! Skolan får en läroplan, men lärare bygger den!
    ****
    Inte utan min läroplan!

  • Korlingsord på Twitter

    • Det fina med att fokusera på ett innehåll är den bredd som kommer när andra ställer frågor och bidrar till ett dyna… https://t.co/szz2mXuHhg 12:13:42 e m december 14, 2019 from Twitter for iPhone in reply to Korlingsord ReplyRetweetFavorite
    • @svenericliedman Ja, frågorna borde också vara - Vad fattas? -Vad räknas inte? Varför? Varför inre 11:28:15 f m december 14, 2019 from Twitter for iPhone in reply to svenericliedman ReplyRetweetFavorite
    • @omskolning Dessa viktiga mikrostunder, tänker @Korlingsord 10:30:46 f m december 14, 2019 from Twitter for iPhone in reply to omskolning ReplyRetweetFavorite
    @korlingsord
  • Mina senaste blogginlägg …

    • Inte vem eleven är – utan vad eleven lär 01 december 2019
    • Då vallfärdade pedagoger till Sverige och Nääs … 30 november 2019
  • Väck läshungern! Textsamtal & bildpromenader Ovan trädtopparna Den reflekterade erfarenheten Undervisningen mellan oss lararen-inom-mig-pedagogiska-berattelser den-meningsfulla-hoglasningen nu-ler-vygotskij-eleverna-undervisningen-och-lgr-11 9789162294427_vagen-till-skriftliga-omdomen kiwimetoden Jag blir glad Mitt sår Den döda lilla musen, Storbok Läslust och lättläst
  • Arkiv

  • TOMAS TRANSTRÖMER:

    "Uppdrag: Att vara där man är".
  • Körlings ord

    Frågvisa barn utbildar sig själva!
  • OCH BARNET SA:

    Varför är du i skolan som är vuxen?
  • Lev Vygotskij:

    Talspråket är alltid begripligt för barnet; det uppstår ur ett levande umgänge med andra människor, det är en fullkomligt naturlig reaktion, barnets reaktion på vad som händer omkring det och berör det.
  • Kategorier

    • 90 sekunders högläsning (23)
    • Ämnet bild (3)
    • Anpassning (40)
    • Ansvaret (111)
    • Astrid Lindgren (4)
    • Autodidakten (185)
    • Barns rättigheter (2 014)
    • Barns sorg är randig (25)
    • Biblioteken (80)
    • Bildpromenaden (37)
    • Boken i undervisningen (275)
    • Bokstav/bokstäver (5)
    • Diagnos (18)
    • dikt (1)
    • Eleverna! (46)
    • Ellen Key (4)
    • Film i skolan (1)
    • Föräldramötet (14)
    • FÖRÄLDRATYCKET (4)
    • Föreläsningar jag ger (299)
    • Föreläsningar jag lyssnar till (11)
    • Formativ bedömning (292)
    • Fotograferingen (224)
    • Frågekonsten (199)
    • Fritidspedagogik (4)
    • Genrer (1)
    • Geografi (2)
    • GEOGRAFI textsamtal (1)
    • Grammatiken (15)
    • Grupparbete (3)
    • Hinder för lärande (155)
    • Högläsning (126)
    • Höst (2)
    • Hur lärde du dig att läsa? (11)
    • Inkludering (49)
    • Innehåll hembrev (3)
    • Intervjuer (23)
    • Janusz Korcak (4)
    • Jordklotet (26)
    • Kalendrar av alla slag (27)
    • Källkritik och undervisning (93)
    • Känslor (14)
    • Kartan och geografin (3)
    • Klassrummet (228)
    • Kollegial läsande (7)
    • Kollegialt lärande (40)
    • Kommunikationen (532)
    • konflikthantering i skolan (4)
    • Konsultation av något slag (80)
    • Lärande (19)
    • Läraren i litteraturen (27)
    • Läraren inom mig, 2014 (58)
    • Lärarens språk (49)
    • Lärartycket (34)
    • Läraryrket och lärarrollen (1 606)
    • Lässtrategier (28)
    • Läxor (15)
    • Lektion (30)
    • Lektioner och lektionsförslag (711)
    • Litteratur och läsning (732)
    • Matematikundervisning (148)
    • Miljöperspektivet (4)
    • Mina läsare (52)
    • Misstagen (88)
    • MITT UTVIDGADE KOLLEGIUM. Hälsa på en kollega, bara ett klick bort (55)
    • Modellerna (104)
    • Musik (77)
    • Om jag vore rektor (49)
    • Ordförrådet (450)
    • Ordning och reda (27)
    • Ovan trädtopparna (7)
    • Pedagogik (294)
    • Pedagogiska miljöer (222)
    • Pedagogiska samtal (187)
    • Redskapen (37)
    • REKTORTYCKET (6)
    • Relationer och vänskap (74)
    • Semester (9)
    • Skiljtecken (1)
    • Skolmat och annat ätbart! (6)
    • Skolorden (160)
    • Skolrättigheter (206)
    • Skolstart (20)
    • Skolyrken i litteraturen (4)
    • Skriver om ditt och datt (630)
    • Släkten Körling (24)
    • Sommarlovstal och andra tal (19)
    • Sorg (145)
    • Strategier (283)
    • Styrdokumenten (530)
    • Svenska (144)
    • Svenskämnet (130)
    • Synligt läsande (89)
    • Systematiskt kvalitetsarbete i undervisningen (35)
    • TED / Youtube (46)
    • Textsamtal (54)
    • Till J (8)
    • Undervisningen (141)
    • Utbilda i ordning och reda (8)
    • Väck läshungern (26)
    • Värdegrunden (547)
    • Verkligheten (683)
    • Vetenskap och teori (66)
    • Visionerna (231)
    • Vygotskij (48)
  • Underbara ord att klicka på!

    Astrid Lindgren Barnkonventionen demokrati DN Ellen Key formativa bedömningar Frågor föreläsning gensvar glädje högläsning innehåll Janusz Korczak klassrum klassrumsorganisation kommunikation kreativitet Källkritiken och undervisningen Körling Lgr 11 lärande lärare Läraryrket och lärarrollen Läroplan Matematikundervisning Ordförrådet Pedagogik Ronja Rövardotter samtal skola Skola 2011 skolan skolutveckling skolverket skriva sorg Styrdokumenten Sven-Eric Liedman Tomas Tranströmer Tove Jansson twitter Ulf Stark undervisning Verkligheten Vygotskij
  • LÄNKLISTA:

  • Mina påhittade ord

    TIDSRIKA – Ett vackert ord. Dessvärre är det få som kan klara av att välja bort sitt arbete för att skapa mer tid.
    Men det är en annan historia.

    INFRYST – motsatsen till utbränd. Infryst är ändå ett obehagligt ord. Det är en handlingskraftig person som inte alls har gått in i någon vägg alls, men har frusits inne så handlingarna inte kan genomföras.

    VIOISMEN – det är den rörelse som omfattar VI. Det är alltså allt annat än ensamt. Det är inte DU och det är inte JAG. Det är VI!

  • Bloggportalen

  • Med Bruno K. Öijers ord tackar jag för ditt besök: ”Vackra ögon rullar över dessa rader”.

Anne-Marie Körling
Proudly powered by WordPress.