De nationella målen

Elever samtalar och resonerar om hur att bygga. Körling 2007

Elever samtalar och resonerar om hur att bygga. Körling 2007

Om vi tittar mer till de nationella målen och bär dem med oss i våra lärarryggrader kan vi genom dem se, upptäcka och utveckla undervisningen i förhållande till dem. Vi kan också höra, se och lyssna när elever talar, har idéer och se att skolan faktiskt leder lärandet mot dessa mål.

På rasten bygger eleverna att torn. De resonerar. De utforskar. De gör om. De samarbetar. De konstruerar. Och allt detta kallas för lek och sker på rasten. Lärande vi bör uppmärksamma men varsamt lägga oss i. Lyssna till! Tänka om!

This entry was posted in Styrdokumenten. Bookmark the permalink.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>