Koncentration. Hur och när vi uppfattar den

P1360277

Eleven hoppar hopprep. Det är rast. Hoppandet går så där. Repet trasslar in sig i elevens ben. Inte alltid lyckas eleven få till ett hopp och föra repet ett helt varv runt den egna kroppen. Men eleven fortsätter envetet och koncentrerat. Vill kunna. Ger inte upp. Jag brukar studera koncentrationen. Jag tänker att inte alltid möjliggör undervisningen för den. Då brukar jag undra varför utan att lägga ansvaret i elevens knä.

This entry was posted in Hinder för lärande, Klassrummet, Ordning och reda, Pedagogiska samtal. Bookmark the permalink.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>