Jag är inte hemma i textillärarens vokabulär. Termer som omger ett ämne. Det är styrkan i yrket att ha alla begrepp. Jag tror vi ska göra våra ämnen stora genom att benämna dess innehåll.
Nålsöga vet jag däremot mycket om.
Anne-Marie
Jag är inte hemma i textillärarens vokabulär. Termer som omger ett ämne. Det är styrkan i yrket att ha alla begrepp. Jag tror vi ska göra våra ämnen stora genom att benämna dess innehåll.
Nålsöga vet jag däremot mycket om.
Anne-Marie
Inlägg som berör samma teman:
Kommentarer är stängda.
Om PISA och helvetesgapet att inte kunna läsa
Om skärmstopp och den viktiga ögonkontakten
Det räcker inte att säga att vi är en läsande skola
Så försvinner elevernas rädsla för att göra fel
Om högläsning på ett främmande språk
På rasten är han kung, i klassrummet ”dum i huvudet”
Livsviktigt med böcker för att barnens fantasi ska flöda fritt
Att banna en bok är att banna ett barn
Vetgirigheten får eleven att låna böcker från översta hyllan
Alla elever lyssnar uppmärksamt trots att de inte förstår ett ord
Läs gärna porträttet i Läraren Här
Just nu: Tidens smala näs av Sven_Eric Liedman (omläsning) a
Böcker jag läst under januari – aug 2024
Böcker jag läser under december 2023:
Barnböcker utgivna på Rabén & Sjögren
I antologier:
Redaktör för LÄSVÄRLD, En Bok För Alla
Pedagogisk litteratur
”Vackra ögon rullar över dessa rader”.
kanske inte ändå……..?