Varje klassrum är också unikt. Varje lektion har sin förutsättning där lärare och elev är. Jag tänker att jag odlar något i mitt klassrum. Även om jorden kan tyckas dålig så kan jag försöka sätta mina frön och börja odla äppelträd. Och jag är oändligt envis när det gäller frön, äppelträd och skörd. Jag gillar äppelskrutt.
Här är jag. Hej HOPP!
-
Senaste blogginläggen:
- Definitioner av ett skolbibliotek 2022-07-03
- Den verkliga döstädningen 2022-07-03
- När jag går i skogen går skogen också i mig 2022-07-02
Kategorier
Korlingsord på Twitter
- @MagnusCarlbring So sad and so dangerous. Daily I look for all kind of insects. I miss them. @DaveGoulson about 49 minutes ago from Twitter Web App in reply to MagnusCarlbring
- @BjornSandmark @ceciliadjurberg Jag ångrar att jag inte läste tyska då jag kunde. Jag valde franska. Det var bra de… https://t.co/mvHudCWzBJ about 3 hours ago from Twitter Web App in reply to BjornSandmark
- Idag i programmet @kroppochsjal om det viktiga samtalet, samtalet som förändrar, och vikten av att tänka så i samta… https://t.co/iBESXwEvnn about 3 hours ago from Twitter Web App
Artiklar på andra ställen:
OM ATT STAVA RÄTT:
https://skolvarlden.se/artiklar/konsten-att-ratta-ratt-anne-marie-korling-om-att-utveckla-stavning
https://news.cision.com/se/gothia-kompetens/r/fran-stavfel-till-stavratt---ny-bok-av-anne-marie-korling,c3327044
https://www.svd.se/smartaste-sattet-att-retta-ett-stavfel
Arkiv
TOMAS TRANSTRÖMER:
"Uppdrag: Att vara där man är".Lev Vygotskij:
Talspråket är alltid begripligt för barnet; det uppstår ur ett levande umgänge med andra människor, det är en fullkomligt naturlig reaktion, barnets reaktion på vad som händer omkring det och berör det.
Tack, så ska jag försöka tänka när det är som tuffast.. försöka sätta små kärnor och vattna.. även om det kan kännas hopplöst vid vissa tillfällen.