Vi kanske kan fundera över varför vi säger nej så ofta. Vi kanske skulle fundera över vad ett ja kan öppna för möjligheter för eleverna. Om vi säger ja till eleverna så händer något med dem. Som om massor av onödiga hinder försvinner och något luftigt kommer in i klassrummen. Som en slags möjlighet. Som om … lärandet vore för eleverna! Vad är det vi säger nej till. Varför säger vi inte ja?
Här är jag. Hej HOPP!
-
Senaste blogginläggen:
- Krönika om boken jag nästan inte vågade läsa högt 2023-02-01
- Krönika om bilderboken som träffar i amygdala 2023-01-27
- Den kompetente läraren 2023-01-24
Kategorier
Korlingsord på Twitter
- Vägarna. Dagens fotografi: https://t.co/coHoa9pH04 about 2 hours ago from Twitter for iPhone
- @RolfEkelund Jag brukar tänka att mellan 20 och 24. Varken mindre eller mer. about 2 hours ago from Twitter Web App in reply to RolfEkelund
Arkiv
Lev Vygotskij:
Talspråket är alltid begripligt för barnet; det uppstår ur ett levande umgänge med andra människor, det är en fullkomligt naturlig reaktion, barnets reaktion på vad som händer omkring det och berör det.