Rektorernas ledning syns i elevernas resultat

I ALLA STRUKTURER KRÄVS LEDNING

I ALLA STRUKTURER KRÄVS LEDNING

Det pedagogiska ledarskapet – rektorns roll – är avgörande för den enskilde elevens resultat visar en undersökning. Om skolan lyckas beror det på rektor. Läser vi våra lärodokument står det mycket om rektors roll i skolan. Nu hör jag på morgonnyheterna att:

  • rektorns tydliga pedagogiska ledarskap
  • tidig idenfiering av elever med behov av stöd
  • lärarnas fortbildning
  • en riktning och inte ständigt nya vägar

är en del av framgångskonceptet. Jag tror på den tydliga närvaron och de pedagogiska frågorna, visionerna om skolan och lyhördhet skapar framgångar.

Anne-Marie

Det här inlägget postades i Styrdokumenten och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

2 svar på Rektorernas ledning syns i elevernas resultat

  1. Pingback: Att examineras « Rektorns blogg

  2. Anne-Marie skriver:

    Jag ser hur en rektor skapar en skola, låter den bli växande och visionsrik, med stora fötter i verklighetens mylla. Att erfara det är stort. Det är pedagogisk ledning som avgör hur skolan blir för eleverna. Medvetenheten ska vara stor. Allt gott du rektor på andra sidan bloggosfären… all lycka till. A-M

Kommentarer är stängda.