- LÅT OSS VARA PROFESSIONELLA IHOP
- Låt oss tala ur och genom läroplan.
- Låt oss utveckla vår förmåga att tala om skolans innehåll.
- Låt oss besöka varandras lektioner och bekräfta och utmanas.
- Låt oss tala kursplaner.
- Låt oss tala om vår yrkes betydelse för elevernas lärande.
- Låt oss tala om lärarrollen.
- Låt oss tala om att känna vår betydelse.
- Låt oss tala om vår förmåga att ge eleverna mångfald av infallsvinklar.
- Låt oss tala om vår vilja att göra det bästa.
- Låt oss tala om hur vi misslyckas.
- Låt oss tala om vår tanke om elevernas lärande.
- Låt oss tala om de visioner vi har för de närmaste veckorna.
- Låt oss tala om hur vi ser elevernas vilja till kontakt.
- Låt oss tala om innehåll och hur man ger den dragningskraft i undervisningen.
- Låt oss signalera att vi är professionella.
- Låt oss stötta varandra i yrket.
- Låt oss släcka brandkårsutryckningarna genom att tänka och stanna upp.
- Låt oss öppna mötas i våra kursplaner och sluta tänka stuprör.
- Låt oss känna oss vilsna ibland, frågande ibland, sökande ibland.
- Låt oss lyssna på hur vi lyckas.
- Låt oss berätta om yrket ihop.
- Låt oss verka för sakligheten.
- Låt oss tacka för mångfalden.
- Låt oss lyssna till eleverna.
- Låt oss påverka.
- Låt oss medverka.
- Låt oss … vara ibland.
Här är jag. Hej HOPP!
-
Senaste blogginläggen:
- Om biblioteken och samhällets bokhyllor! 2022-04-30
- Allt det där vi läser men inte talar så mycket om 2022-04-30
- Konflikten på skolgården 2022-04-29
Kategorier
Korlingsord på Twitter
- Sonja hälsar: https://t.co/iZrcGsuBmx about 15 hours ago from Twitter Web App
Artiklar på andra ställen:
OM ATT STAVA RÄTT:
https://skolvarlden.se/artiklar/konsten-att-ratta-ratt-anne-marie-korling-om-att-utveckla-stavning
https://news.cision.com/se/gothia-kompetens/r/fran-stavfel-till-stavratt---ny-bok-av-anne-marie-korling,c3327044
https://www.svd.se/smartaste-sattet-att-retta-ett-stavfel
Arkiv
TOMAS TRANSTRÖMER:
"Uppdrag: Att vara där man är".Lev Vygotskij:
Talspråket är alltid begripligt för barnet; det uppstår ur ett levande umgänge med andra människor, det är en fullkomligt naturlig reaktion, barnets reaktion på vad som händer omkring det och berör det.