Klass 9A; Vad gör musiken med pedagogiken?

Jag har sett om programmen om klass 9A. Jag tittar mest på bilderna denna gång och lyssnar till den musik man valt för att förstärka det man berättar om. Jag ser programmet om Ludwig och hans matematiska skolgång och hur läraren som undervisar i naturvetenskapliga ämnen får frågor om sitt självförtroende. Det är spännande att se hur man bygger upp dramatiken kring det dåliga lärarsjälvförtroendet med den musik som sedan får ackompanjera det hela. Musiken har en förstärkande ton och påverkar oss som ska titta. Vi får fler budskap på detta vis. Jag kände mig lite illa till mods om jag ska vara ärlig. Jag tycker mycket om den där läraren, hennes mod att så öppet gå in i denna utvecklingstanke och hur hon tyvärr får gå genom korridoren ackompanjerad av en musik som förstärker att hon inte är så säker på sin roll som lärare. Man kan drudilutta upp och ned saker och ting.

Det här inlägget postades i Barns rättigheter och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Ett svar på Klass 9A; Vad gör musiken med pedagogiken?

  1. Linda O skriver:

    Nu måste jag nästan kolla igen och lyssna på musiken. Vet inte om jag orkar engagera mig bara.

Kommentarer är stängda.