Enkla förklaringar på svåra frågor

Jag får en del mail om hur lärare kränker elever. Det är ganska allvarliga saker. Egentligen så allvarliga att vi inte kan sopa dem under mattan. Jag får också mail om hur lärare ägnar all pedagogisk tid till icke relevanta frågor som inte har pedagogiskt innehåll. Vad är det vi fyller dyr pedagogisk mötestid med?! Ibland sitter jag och läser dessa mail och undrar – varför lyfter vi inte dessa frågor?

Anne-Marie

Det här inlägget postades i Läraryrket och lärarrollen och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

2 svar på Enkla förklaringar på svåra frågor

  1. Andreas E skriver:

    Är det inte så att vi är rädda för att prata om detta? Vi vågar inte ta konflikterna och stå för vad vi tycker. Men ska det vara så svårt att ställa sig upp och säga ifrån att vi inte accepterar lärares beteenden när de kränker elever eller att vi vill diskutera pedagogik under våra mötestider?

  2. Anne-Marie skriver:

    Jo – jag tror vi är rädda för att prata om detta Andreas, Men skolans mötesplatser måste ta upp pedagogik och en aning större frågor, skapa dilemma diskussioner och våga erkänna mångfaldstänk. Anne-Marie

Kommentarer är stängda.