Gensvar från lärare; Om ledarskap i klassrummet:

Kära kollega,

Här lite feedback efter att vi idag diskuterat ditt besök hos oss. Alla var bara så positiva och en grupp skrev:

Från ett rum med trötta pedagoger vänder Anne-Marie detta till ett lärtillfälle där allt som hände i rummet vävdes in. Skickligt!! Tack!! Ditt besök gav ju dessutom underlag för härliga pedagogiska samtal hela eftermiddagen idag.

Vi är rörande överens om att alla våra s k 16 punkter går att hitta i det du sa och många har prövat minuten, parsamtal, återberätta vad kamraten sa …. du har gjort avtryck. Alla vill nu att du kommer tillbaka i vår.

Leda inåt och vidare

Jag blir naturligtvis glad över lärarnas engagemang och deras gensvar. Det viktigaste är att lärare får vara aktiva och inneslutna i dialog och reflektion och att vi skapar detta genom innehåll och ledarskap tillsammans. Vi behöver också få modeller vad som avses med att leda i ett klassrum. Jag tänker i termer av att leda inåt och vidare.

HEJ HOPP!

Anne-Marie Körling

Det här inlägget postades i Föreläsningar jag ger, Läraryrket och lärarrollen, Pedagogiska samtal, Systematiskt kvalitetsarbete i undervisningen. Bokmärk permalänken.