Upptäcka något är spännande. Om vi lägger det ordet i vår pedagogiska verksamhet idag. Vad upptäcker vi? Och när vi gör det? Vad känner vi? Jag tänker att det kan vara ett öppet öga mot det vi inte tänker oss, det som förvånar oss, det som gör att vi kan tänka om, tänka på och tänka tillsammans. Hur ser vi på vår undervisning i relation till vad den ger för eleverna att upptäcka? Hur ser vi att eleverna upptäcker? Vad händer då elever gör det?
Här är jag. Hej HOPP!
-
Senaste blogginläggen:
- Prestationernas gissel – att skynda att lära 2022-08-09
- En dag i elevens liv i skolan 2022-08-08
- Vi lär oss inte måttlighet utan utvecklar vårt begär 2022-07-12
Kategorier
Korlingsord på Twitter
- Prestationernas gissel – att skynda att lära https://t.co/hqdNJnB2pL about 12 hours ago from WordPress.com
Artiklar på andra ställen:
OM ATT STAVA RÄTT:
https://skolvarlden.se/artiklar/konsten-att-ratta-ratt-anne-marie-korling-om-att-utveckla-stavning
https://news.cision.com/se/gothia-kompetens/r/fran-stavfel-till-stavratt---ny-bok-av-anne-marie-korling,c3327044
https://www.svd.se/smartaste-sattet-att-retta-ett-stavfel
Arkiv
TOMAS TRANSTRÖMER:
"Uppdrag: Att vara där man är".Lev Vygotskij:
Talspråket är alltid begripligt för barnet; det uppstår ur ett levande umgänge med andra människor, det är en fullkomligt naturlig reaktion, barnets reaktion på vad som händer omkring det och berör det.