Alltid, ALLTID, utvärderingar – men variation i hur!

Utvärderingar av absolut enklaste slag - utvärderingar av Anne-Marie KörlingEnkla utvärderingar - körling undervisar 2010Körlings undervisning - den enklaste formen av utvärderingar - 2010

Denna utvärdering ska vara enordig. Den kommer med arbetet att läsa texten i engelska

två och två. Alltid läsa två och två. Alltid byta samarbetspartner. Flera gånger om dagen.

Lika viktigt som att ge ett arbete är att också sammanfatta samarbetet och därmed fokusera

också på det. Jag inleder lektionerna med genomgång av text, eleverna samspelar med texten,

och då eleverna går ut får de idag denna mycket enkla utvärderingsmöjlighet.

Där står

  • NAMNET PÅ DEN DU SAMARBETAR MED
  • HUR GICK LÄSNINGEN
  • HUR VAR DET ATT LYSSNA
  • DITT NAMN
  • DAGENS DATUM

Mina elever är vana att utvärdera. Då arbetet är genomfört så samlas vi i ringen och alla får berätta om sitt samarbete och vad man lärt sig. Det är ett medvetet fokus jag har kring samspel, lärande och gemenskap. Denna gång läste hela klassen, var och en, upp sina kort, kort skrivna utvärderingar.

Anne-Marie

Det här inlägget postades i Formativ bedömning, Pedagogik, Pedagogiska miljöer, Strategier och har märkts med etiketterna , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Ett svar på Alltid, ALLTID, utvärderingar – men variation i hur!

  1. Vilket bra sätt att utvärdera! Din blogg är en guldgruva för alla pedagoger:).

Kommentarer är stängda.