Denna utvärdering ska vara enordig. Den kommer med arbetet att läsa texten i engelska
två och två. Alltid läsa två och två. Alltid byta samarbetspartner. Flera gånger om dagen.
Lika viktigt som att ge ett arbete är att också sammanfatta samarbetet och därmed fokusera
också på det. Jag inleder lektionerna med genomgång av text, eleverna samspelar med texten,
och då eleverna går ut får de idag denna mycket enkla utvärderingsmöjlighet.
Där står
- NAMNET PÅ DEN DU SAMARBETAR MED
- HUR GICK LÄSNINGEN
- HUR VAR DET ATT LYSSNA
- DITT NAMN
- DAGENS DATUM
Mina elever är vana att utvärdera. Då arbetet är genomfört så samlas vi i ringen och alla får berätta om sitt samarbete och vad man lärt sig. Det är ett medvetet fokus jag har kring samspel, lärande och gemenskap. Denna gång läste hela klassen, var och en, upp sina kort, kort skrivna utvärderingar.
Anne-Marie
Vilket bra sätt att utvärdera! Din blogg är en guldgruva för alla pedagoger:).