Undersök din praktik genom en mening ur Lgr 11

”Eleverna ska få utveckla sina möjligheter att kommunicera och därmed få tilltro till sin språkliga förmåga. Lgr 11. s.9”

Öppna ögonen för den här meningen i klassrummet idag. Hur ser det ut? Hur undervisar du så att? Hur möjliggörs för eleverna att använda sitt språk? På hur många olika sätt använder eleverna sitt språk i undervisningen? Hur gör du?

Frågorna blir många. Varje läroplansmening skapar många hur-meningar. Skriv ned det du ser, tänker och förstår genom din praktik. Vad händer i ditt klassrum när denna mening är i ditt medvetande?

Det här inlägget postades i Läraryrket och lärarrollen, Lektioner och lektionsförslag, Styrdokumenten, Verkligheten, Vetenskap och teori. Bokmärk permalänken.

Ett svar på Undersök din praktik genom en mening ur Lgr 11

  1. Och gärna om och om igen. Genomför mini-demokratiska val ofta. Låt dem förstå : Barnen att deras ord betyder något. Tack f visualiseringen!

Kommentarer är stängda.