Fem lätta insatser för att skapa läsnyfikenhet!

Körling fotograferar 2013

Fem lätta insatser för att öka läsnyfikenheten:

  • Läs själv. Är du i skolan ta fram texten/boken där du är. 
  • Dramatisera ditt ansiktsuttryck: Skratta när du läser, se rädd ut när du läser, se sorgsen ut när du läser, se förvånad ut då du läser.
  • Inte anträffbar för världen: Du hör inget. Boken fängslar dig så! – You talkin´ to me?
  • Högläs för att du vill dela med dig. Anslaget är: ”Lyssna på det här … ”
  • Var generös med ditt läsande: Bär med dig böcker. Tala om att du läser och … och lägg dina böcker i någon annans händer. Så att de får känna, och titta, fånga en mening eller två.
Det här inlägget postades i Boken i undervisningen. Bokmärk permalänken.

3 svar på Fem lätta insatser för att skapa läsnyfikenhet!

  1. Pingback: Om undervisning av A-M Körling | Pearltrees

  2. Pingback: Tips | Pearltrees

  3. Pingback: Körling | Pearltrees

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.