Betygsfrågor inifrån mig själv

Vem är jag i mitt betyg? Är det jag som skymtar fram mellan betygsraderna? Vad betyder mitt betyg för min person? Kan jag använda svenska språket så att det ger rättvisa för min person och för det jag vill? Kan matematikens logiska tänkande också användas i mitt dagliga liv? Vad syns av mina kunskaper? Förstår jag själv värdet av det jag kan? Värdesätter jag också det jag kan på samma sätt som min lärare värdesätter mina kunskaper? Hur många IG kan jag bära för att fortsätta att gå upprätt i min skola? Vem kan jag fråga hur man gör för att skriva bättre på proven? Om det är IG i min livssituation, bråkigt hemma och trist i skolan vad kan skolan ge mig? Hur sant är mitt betyg? Kan man verkligen få hjälp att gå från IG till MVG? Hur gör man det? Vem kan hoppas tillsammans med mig om att det går bra på nationella proven? Jag vill så gärna kunna! Jag vill så gärna förstå! Jag vill så gärna lära mig! Jag vill bli något! Jag vill!

 

Det här inlägget postades i Formativ bedömning och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

1 svar på Betygsfrågor inifrån mig själv

  1. Anna-lena skriver:

    Jovisst är det så… och betyg visar inte på något annat än stundens kunskapinhämtande och måttet på dagens väl ( icke väl) befinnande.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.