Hur ingår resursen i sammanhanget skola

Jag funderar över resursen. Den där som man får till en elev som inte. Ingår den resursen i sammanhanget skola eller är resursen liksom en främmande fågel som vaktar över en endaste unge?

Det här inlägget postades i Barns rättigheter. Bokmärk permalänken.

2 svar på Hur ingår resursen i sammanhanget skola

  1. Jessika Nyström skriver:

    Mina funderingar om detta går så här: Det är vi vuxna som skapar elevernas och vår egen syn på elever i behov av särskilt stöd med resurs. Jag tycker att det är galet att resursen (ganska ofta, inte alltid) är outbildad när det mest rimliga egentligen vore att just resurspersonen hade lärarutbildning OCH specialpedagogiskutbildning. Det är ju specialbehov hos eleven…. Lärare till resurser, det är det minsta i det bästa av världar….tycker jag.

  2. Anne-Marie Körling skriver:

    Jag håller med dig Jessika. A-M

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.