… kan de börja visa saker som de brottas med, eller de oroar sig över. Då gäller det att fortsätta hålla den trygghet som gjorde att de fick det utrymmet. Inte ge sig hän i egen oro och spilla ut den på och runt barnet. Utan i lugn och ro tänka, iaktta och fortsätta det arbetet och det klimat som gör det möjligt för barnet att lätta på det som tynger. Varsamma pedagogiska samtal där oron inte rusar är att föredra än att agera omedelbart och inte riktigt veta på vad.
Här är jag. Hej HOPP!
-
Senaste blogginläggen:
- Om biblioteken och samhällets bokhyllor! 2022-04-30
- Allt det där vi läser men inte talar så mycket om 2022-04-30
- Konflikten på skolgården 2022-04-29
Kategorier
Korlingsord på Twitter
- Filmas och intervjuas. Går att se i höst. about 15 hours ago from Twitter for iPhone
Artiklar på andra ställen:
OM ATT STAVA RÄTT:
https://skolvarlden.se/artiklar/konsten-att-ratta-ratt-anne-marie-korling-om-att-utveckla-stavning
https://news.cision.com/se/gothia-kompetens/r/fran-stavfel-till-stavratt---ny-bok-av-anne-marie-korling,c3327044
https://www.svd.se/smartaste-sattet-att-retta-ett-stavfel
Arkiv
TOMAS TRANSTRÖMER:
"Uppdrag: Att vara där man är".Lev Vygotskij:
Talspråket är alltid begripligt för barnet; det uppstår ur ett levande umgänge med andra människor, det är en fullkomligt naturlig reaktion, barnets reaktion på vad som händer omkring det och berör det.