Metakognitiv självobservation

Körling fotograferar 2010

Hur gör jag? Vad gör jag? Hur kan jag göra detta på ett annat sätt? Hur kan jag göra nytt? Hur kan jag pröva ett nytt undervisningssätt gentimot eleven? Vad hände när jag gjorde detta? Vad behöver jag utveckla? Hur uppfattade eleven mitt arbete? Hur kan eleven delta? Hur… Vilket är innehållet? Hur kan innehållet utvecklas? Vad behöver jag då göra?

Anne-Marie

Det här inlägget postades i Läraryrket och lärarrollen och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

Ett svar på Metakognitiv självobservation

  1. Anne-Marie skriver:

    Tack Cecilia, dina inlägg här glädjer mig och gör mig sorgsen. Jag beklagar att skolgångar inte är lika för alla. Det är en smärtsam upplevelse och inte känna sig innesluten, omsluten och bekräftad som den man är. Återkom gärna och skriv dina tankar, Anne-Marie

Kommentarer är stängda.