Gensvar: Hur att bedöma ett elevarbete

Det här är otroligt inspirerande för mig som lärarstudent, att se allt eleven kan, istället för att söka fel. Jag kommer att kopiera din idé och pröva den vid nästa tillfälle som ges under min utbildning eller kanske som vikarie. Jag kommer också att diskutera det här med mina studentkollegor och lärarkollegor och rekommendera dem din blogg. Visst talas det om bedömningar på det liknande sätt också inom lärarutbildningen, men konkretionen jag ser här lyfter hela resonemanget. Tack för det! / maria

Jag ryser för rätt och feltänkandet. Kan vi stärka så ska vi göra det. Jag ser morgondagen i elevens utveckling. Självklart stöttar jag all utveckling. Från där eleven är. Det är min utgångspunkt. Det betyder att vi har en början. Fortsättningen är högst individuell. Men  givetvis utmanar läraren.

Anne-Marie

Det här inlägget postades i Formativ bedömning, Strategier och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.