Kursplanens Vad, varför och lärarkårens gensvar med HUR!

3 520 000 resultat (0,32 sekunder)


Gissa vad jag sökte på?

Låt mig leka med kursplanen VAD; VARFÖR och HUR:

VAD sökte jag på?

VARFÖR sökte jag på det jag sökte?

Och sedan HUR

Hur gör jag nu?

Hur handskas jag med informationen?

Hur väljer man när man får så här många träffar?

Hur förstår jag informationens rangordning?

Hur går jag vidare?

Hur vet jag vad som är värdefulla källor?

Hur mycket tid kan vi lägga på denna uppgift?

Hur fort går det egentligen att få information om något man söker, 3 520 000 resultat (0,32 sekunder)?

Alla källor är källor – Hur förvaltar jag mitt möte med denna massträff?

Hur…

_________________________________

Kursplanen har alltid ett VAD och VARFÖR. Det som lämnas till lärarkåren och eleverna är HUR. Jag har genom mitt lilla inlägg också visat att HUR är större än VAD och VARFÖR. Det betyder att vi lärare har en stor möjlighet att genomföra kursplanen medvetet och kan därmed befolka HUR med våra mångfaldsundervisningar.

Anne-Marie

This entry was posted in Styrdokumenten, Värdegrunden and tagged , , , , , . Bookmark the permalink.

2 Responses to Kursplanens Vad, varför och lärarkårens gensvar med HUR!

  1. Plura says:

    Uppgift till lärarkåren under sommaren: Varför jobbar ni inte med HUR och fastnar i VAD.

  2. Anne-Marie says:

    Vi ska utveckla HUR med ett ansvar om VAD.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.