Tråkiga lektioner, ointresserade elever, relevans!

Denna diskussion måste vi våga gå in i! Är det tråkigt? Hur kan vi tillsammans göra det till innehållsviktigt.

Anne-Marie

This entry was posted in Barns rättigheter. Bookmark the permalink.

2 Responses to Tråkiga lektioner, ointresserade elever, relevans!

  1. Pingback: Varning, elever har tråkigt i skolan! « You're no different to me

  2. Mib says:

    Ja jag tror att det i mångt och mycket handlar om vad man gör det till. Det mesta går att göra roligt eller sammanhangsmässigt på nåt sätt. Många gånger är det det som är det viktiga: att saker sätts i ett sammanhang som blir meningsfullt, sen behöver förstås inte allt vara roligt, men meningsfullt behöver det vara.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.