Flickan är prinsessan. Pojken är kär. Det finns andra som är kära i flickan också. Dilemmat är freudianskt och kampen symboliskt. Det behövs till svärd och riddarutrustningar. Men pojken med blommorna vinner kampen.
Anne-Marie
Flickan är prinsessan. Pojken är kär. Det finns andra som är kära i flickan också. Dilemmat är freudianskt och kampen symboliskt. Det behövs till svärd och riddarutrustningar. Men pojken med blommorna vinner kampen.
Anne-Marie
Inlägg som berör samma teman:
Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.
Det är elevens rättigheter läroplanen förmedlar, det är lärarnas uppdrag läroplanen beskriver! Skolan får en läroplan, men lärare bygger den!
****
Inte utan min läroplan!
TIDSRIKA – Ett vackert ord. Dessvärre är det få som kan klara av att välja bort sitt arbete för att skapa mer tid.
Men det är en annan historia.
INFRYST – motsatsen till utbränd. Infryst är ändå ett obehagligt ord. Det är en handlingskraftig person som inte alls har gått in i någon vägg alls, men har frusits inne så handlingarna inte kan genomföras.
VIOISMEN – det är den rörelse som omfattar VI. Det är alltså allt annat än ensamt. Det är inte DU och det är inte JAG. Det är VI!
Här kan vi lätt spekulera vem ritade: prinsessan, pojken eller riddaren.
Underbar är det och ännu mera spännande är historien bakom,framför och i bilden.
Det är min son som ritat alltsammans. Det är samma kille. Bilden är jättestor. Underbar. Anne-Marie