Mitt pedagogiska fokus

Befinner mig i ett lærarrum i Norge. Skriver på ett norskt tangentbord. Det ær så vackert att få andra ”øn” och ”æn” æn det jag brukligen får då jag skriver på mitt tangentbord.
Jag får sitta i lugn och ro i en skola dær utvecklingen fullkomligt sprudlar i varje hørn och varje vrå. Jag ær en spindel i det skolutvecklingsarbetet och har modellat undervisning før norska elever i norska klassrum och bevittnad av 15 till 16 lærare med anteckningsblock och pennor.
Det ær att ge sig ut mitt i lærandet. Jag har en idè som jag talar om – LÆRANDETS FOKUS och læraren och elevens samspel med detta. Suttit i flera lærardiskussioner och vidareutvecklat idèen i samspel med kursplaner och lærarprofession.

Det här inlägget postades i Föreläsningar jag ger och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.