Klassrumsorganisation: Fråga att ställa sig frågande inför?

Varifrån undervisar jag i klassrummet och varför? Vad händer om jag börjar tala om mina undervisningar i klassrummet? Varför säger vi undervisning som om det vore ett? Vad händer om vi utvecklar undervisningarna till – Alla goda ting är tre?

This entry was posted in Frågekonsten, Klassrummet, Läraryrket och lärarrollen. Bookmark the permalink.

One Response to Klassrumsorganisation: Fråga att ställa sig frågande inför?

  1. Plura says:

    Tja, varför ett klassrum. Kan det vara historiskt betingat? Jag tycker man kan undervisa lite över allt. Är det inte så det går till utanför skolans värld?

    Och orde undervisning, den har fått en definition i Skollagen 2010:800. Den äger förskollärare och lärare. Ingen annan. Plura

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.