Blogg och statistikfunderingar över lärares arbetsintresse

Bloggar har en baksida, en slags manöveringsyta och överblicksyta, där man kan läsa av ganska mycket av trafiken till bloggen. Jag brukar titta på vilka sökord som gör att man hamnar hos just denna blogg.

Det är många pedagogiska ord som gör att man hamnar hos mig då man söker via google. Och det slår mig då att lärares arbetstid är långt överskriden. Klockan 01.10 söker någon på hur att skriva ”icke värderande ord i åtgärdsprogram”. Jag känner oerhörd sympati med frågan och frågeställaren. Jag kan ana grubbleriet. Nätet är tidlöst och kommunikationen ständigt öppen. Jag upplever läraryrket!

Ett annat begreppspar som ofta dyker upp är – Då går jag bort sa lille Per! Det förvånar mig! Och jag gillar att bli förvånad. Förvåning är något jag anser ska tillföras läraryrket. Vad förvånas jag över idag? kunde bli en pedagogisk fråga!

Det här inlägget postades i Barns rättigheter, Läraryrket och lärarrollen, Mina läsare och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.