Katederundervisning

Katederundervisning – jag föredrar klassrumsundervisning!

Det här inlägget postades i Barns rättigheter och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

5 svar på Katederundervisning

  1. Thomas de Ming skriver:

    Och du kan också tänka dig att undervisa utanför klassrummets vägger samt med hjälp av cyberrymden? 🙂

  2. sspirit skriver:

    Anne- Marie gör det redan, Thomas. Varför annars är vi här?! 🙂

  3. Jan Lenander skriver:

    Jag eftersträvar att som Anne-Marie undervisa på alla sätt som är bra för eleverna. Jag njuter av tanken på klassrummet som Vygotskij-miljön som som främjar lärandet. Det kinesiska tecknet för lärande är ett barn under ett skyddande tak, ett klassrum.

    Jag älskar IT men formativ bedömning ges snabbare och bättre muntligen. Jag älskar att mötas via social medier men mötet i klassrummet är ännu bättre för mig och eleverna.

  4. sspirit skriver:

    Undervisningen och lärande kan ta många oanade former, så länge man värnar för just Undervisning och Lärande. Med, av varandra. Tillsammans.

  5. Mats skriver:

    Jag tycker KATEDERUNDERVISNING är ett mycket bra begrepp – så länge undervisningen enbart handlar om katederns funktion och konstruktion!

    Litteraturtips:
    Katedern – så funkar den!
    Kateder för nybörjare

    Och den mer skönlitterära:
    Inte utan min kateder!

    Vi har även klassiska storfilmer om den förlorade statusen:
    Borta med katedern…

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.