Det pedagogiska kretsloppet

Det pedagogiska kretsloppet. Hjärtat är för mig undervisningen i klassrummet, där eleverna, läraren och stoffet är det centrala. För att undervisningen i klassrummet ska vara rikt och mångfaldigande så behövs de pedagogiska diskussionerna, lyhördheten för andra lärares undervisningar, generositet mellan lärare, högt i tak för nya idéer, rikt samspel med eleverna, nära förhållande till gemenskapen med styrdokumenten, vägar från rätt-och-felkulturen, pedagogiska diskussioner kring forskning, prövande av vad forskningen visar och hur vi upptäcker relevansen i det vi gör som lärare, och så ett livligt intresse från skolledning och rektor. Den inre kärnan, det som är skola, ska stärkas genom livligt flöde mellan det yttre och det inre. Tillförsel av pedagogiska frågor och modet att stå för professionen.

Det här inlägget postades i Barns rättigheter och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

1 svar på Det pedagogiska kretsloppet

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.