Lärarnas BIG FIVE – undervisningens BIG FIVE

Det här blogginlägget filar jag på. Om förmågorna hos läraren. Hur kommer den till uttryck? Hur syns den? Hur uppmuntras den? Vilka är lärarnas Big Five? Hur kan vi fila fram de främsta förmågorna för läraryrket och fokusera på dem? Är det om ens möjligt att uttrycka sig på detta vis?

Jag återkommer! Om vi verkligen gräver i vår lärarkompetens. Vad är våra främsta kompetenser, vilka är våra lärarförmågor? Hur lyfter vi fram dem? Är det någon förmåga vi ska lyfta fram ur gömmorna eller utveckla? Lägger vi fokus på rätt förmågor? Förändras våra förmågar? Vilka är våra kompetenser? Kan vi tänka så här?

Ja, det är bara frågor. Jag tänker utifrån dem.

Det här inlägget postades i Läraryrket och lärarrollen. Bokmärk permalänken.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.