ÄNTLIGEN – jag får medhåll. Är inte en sitta-still-pedagog-själv. A-M
Anne-Marie
ÄNTLIGEN – jag får medhåll. Är inte en sitta-still-pedagog-själv. A-M
Anne-Marie
Inlägg som berör samma teman:
Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.
Det är elevens rättigheter läroplanen förmedlar, det är lärarnas uppdrag läroplanen beskriver! Skolan får en läroplan, men lärare bygger den!
****
Inte utan min läroplan!
TIDSRIKA – Ett vackert ord. Dessvärre är det få som kan klara av att välja bort sitt arbete för att skapa mer tid.
Men det är en annan historia.
INFRYST – motsatsen till utbränd. Infryst är ändå ett obehagligt ord. Det är en handlingskraftig person som inte alls har gått in i någon vägg alls, men har frusits inne så handlingarna inte kan genomföras.
VIOISMEN – det är den rörelse som omfattar VI. Det är alltså allt annat än ensamt. Det är inte DU och det är inte JAG. Det är VI!
Det var spännande läsning.
Försökte tänka efter själv en stund. Nog var det så att när det blev tråkigt i klassrummet for blick ut genom fönstret och vad som för sig kom utanför.
När det var labb eller slöjd eller annat rörliga aktiviteter lärde man sig snabbare. Det var väl först på KTH man kunde sitta och ta in kunskap.
Och det här med grupparbete,tja det var ju inte så vanligt när vi gick i skolan. Men grabbar löser uppgifter bra ihop.
Märks i vuxen ålder oxå, kommer jag just på. Kan det bero på att Plura har sval luft från fönstret för första gången på länge.
Spännande – och ack så känsligt!
Jag länkar!
Pingback: Pojkarna och skolan « Tysta tankar