Kursplanerelaterade frågeställningar

Här är några kursplanerelaterade frågeställningar som är möjliga att ha som pedagogiska diskussioner eller vardagsfrågor som ställs på arbetslagen:

  • Hur har vi arbetat med att eleverna fått uttrycka sina egna åsikter på engelska denna vecka? (ENG)
  • På hur många sätt har våra undervisningar givit eleverna möjlighet att känna tilltro till den egna förmågan och intresset för matematik? (MATEMATIK)
  • På hur många sätt har eleverna denna vecka fått arbeta med bild med hjälp och av datorer och videoteknik? (BILD)
  • På vilka sätt har undervisningen visat prov på att eleverna fått praktisera demokratiskt och jämställt förhållningssätt? (HEMKUNSKAP)
  • Hur har musikens beröringspunkter med andra kunskapsområden utvecklat elevernas förmåga att kombinera musik med andra gestaltningsformer…. (MUSIK)
  • Hur har undervisningen givit eleverna möjlighet att samtala om hur man bevarar en naturtyp? (BIOLOGI)
  • Hur ser undervisningen ut så att eleverna får lära sig att utveckla förståelse för hur verksamheter och kultur avspeglas och påverkas av konst, litteratur och musik (SAMHÄLLSKUNSKAP)
  • Vad har samtalen kring lokala och globala miljö- och överlevnadsfrågor mynnat ut i? (GEOGRAFI)
  • Hur har slöjdundervisningen byggt upp elevens självkänsla? (SLÖJD)
This entry was posted in Barns rättigheter, Styrdokumenten. Bookmark the permalink.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.