Läraren i klassrummet intill

Vissa lärare lyckas med sina elever. Dessa lärare är det tyst om. De som hörs är de som kräver stöd och hjälp och … de som känner sig misslyckade. Jag undrar varför man inte ger en klassrums-från-klassrumskonsultation; vad gör du som inte jag gör, hur förhåller du dig till eleverna och hur kan jag lära av dig? Kan jag få vara med och se och tänka, låna lite kompetens av dig?

Det här inlägget postades i Läraryrket och lärarrollen. Bokmärk permalänken.

3 svar på Läraren i klassrummet intill

  1. Morrica skriver:

    Jag bjuder gärna in till små gästspel, många är lite blyga men när de väl kommer brukar det bli jättekul. Det är ett första steg, och ofta en öppning till att börja dela med sig.

  2. Anne-Marie Körling skriver:

    Åh så roligt. Jag skulle definitivt komma. A-M

  3. Magda skriver:

    Jag hade gärna antagit en sådan inbjudan, jag också!

    Men varför vågar man inte fråga varandra om stöd? Varför tror man att man måste klara sig alldeles själv hela tiden? Vilken slags kultur har man på arbetsplatsen när lagarbetet förefaller stanna på konferenserna?

Kommentarer är stängda.