Mina krumeluriga ordspråk 2

Vygotskij talade till mig – då hörde jag var eleverna sa!

Undervisning är då jag litar på innehållet!

En bok har flera sidor!

Titta ropar barnet! Inte för att bli bedömd!

Urval har inget med klockor att göra!

Den som sitter vid sin kateder modellar sitta-still-pedagogiken!

Talutrymme kan vara ett papper med själva lösningen!

Ett trångt klassrum mäts i takhöjd!

Barn har 100 språk alltså undervisar skolan på 100 sätt!

Att tänka fyrkantigt är att konstruera en kvadrat.

Att tänka taklöst är att vara ödmjuk för kunskaperna.

Stort seende – framtida kunskaper.

Körling fotograferar 2009




Anne-Marie

Det här inlägget postades i Autodidakten, Barns rättigheter, Ordförrådet, Svenskämnet och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

3 svar på Mina krumeluriga ordspråk 2

  1. Plura skriver:

    Många visa ord för pedagoger att ha som rättesnöre, tänker Plura.

  2. Morrica skriver:

    ”Den som sitter vid sin kateder modellar sitta-still-pedagogiken!”

    skrattar så jag ramlar under bordet utan att kunna förklara varför (förklaringen finns men den stannar i mig) Tack för det klockrena uttrycket.

  3. Anne-Marie skriver:

    Underbart Morrica! A-M

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.