Klassrummet – en pedagogisk livsmiljö

Klassrummet är en pedagogisk livsmiljö. Vi är där en så stor tid. Lika många timmar som eleven har rätt till under hela sin utbildning.

Ett litet barn är många timmar i sitt klassrum. Det finns all anledning att fundera över vilken pedagogisk miljö det är. Jag ser ett klassrum som signalerar processer, samspel och kursplan. Det är ett aktivt rum där demokrati och dialog syns och möjliggörs. På väggarna ser vi mängder av alster som är den i hur man går tillväga. Processerna hur man gör kring det vad och varför som kursplanen ger oss.

Anne-Marie

Det här inlägget postades i Barns rättigheter, Klassrummet, Värdegrunden och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

1 svar på Klassrummet – en pedagogisk livsmiljö

  1. Pingback: >Nu plöjer vi ny mark i den pedagogiska myllan | Pelle Pedagog

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.