Svenska: Vi började med ”Jag är en hund”

Körling undervisar om språket... 200... någonting!

Körling undervisar om språket... 200... någonting!

Vi började med modellen – JAG ÄR EN HUND!

Det räckte inte med den lilla texten. Det måste byggas ut. Jag är en … hund. Tja, vadå.. glad, sur, arg, roligt, rättvis, tokig, vänlig… osv. Det gjorde vi muntligt. Det var en muntlig undervisning. Sedan skrev vi lite om vår läsning. Det gjorde vi i årskurs två. Vi började med texten – JAG ÄR EN LÄSARE. Sedan byggde vi ut den också. Alla elever skrev olika men lånade hej vilt av adjektiv mellan varandra. Jag njöt. Det var elevernas skrivande och aktioner.

Anne-Marie

Det här inlägget postades i Barns rättigheter, Svenska och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.